لیست اختراعات محمد اكبر


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 17
تاریخ ثبت: 1398/03/08
خلاصه اختراع:

مشكل فني: بعد از 72 ساعت ، فاضلاب تصفيه شده كيفيت خود را از دست خواهد داد و از ضوابط استاندارد خارج مي شود ارائه راه حل: طراحي و ساخت و اجراي دستگاه تصفيه فاضلاب خاكستري در مقياس خانگي با جريان برگشتي براي ذخيره سازي طولاني مدت به اين صورت عمل مي كند: ابتدا جريان فاضلاب خاكستري از منزل (يا مجتمع مسكوني) وارد مخزن جمع آوري مي¬شود. در همان ابتداي ورود فاضلاب خاكستري به داخل مخزن جمع آوري ، يك فيلتر ابري يا پرزي (Lint Filter) قرار دارد و جريان از آن عبور مي كند

تاریخ اظهارنامه: 1391/03/17
تاریخ ثبت: 1391/12/15
خلاصه اختراع:

سيستم الكترونيكي شامل كنتور گاز الكترونيكي جرمي حرارتي كه در مسير گاز ورودي هر واحد قرار گرفته و مصرف گاز واحد را با فرستنده راديويي به يك سامانه مركزي فرستاده كه آن سامانه قادر است سهم بهاي گاز مصرفي تمام واحدها را مطلبق تعرفه پلكاني شركت ملي گاز ايران محاسبه كند.بدين ترتيب بدون نياز به لوله كشي مجدد سهم بهاي گاز هر واحد به صورت دقيق محاسبه مي شود.

تاریخ اظهارنامه: 1395/11/11
تاریخ ثبت: 1395/11/11
خلاصه اختراع:

توصيف اختراع عنوان اختراع ساخت محلول غير قابل اشتعال و مخصوص شستشوي روغن لحيم، فلاكس و خمير قلع بردهاي الكترونيكي با روش تخريب حرارتي زمينه فني شيمي مخترعين زينب باخدا – محمداكبري مشكل فني و اهداف • ابزار¬هايي نظير برس و... ضمن آسيب زدن به قطعات حساس، توانايي تميز كردن نقاط كور را ندارند، زمان بر و هزينه بر مي¬باشند. • استفاده از آب به عنوان حلال اصلي مشكل قابل اشتعال بودن را حل كرده اما مشكلات ديگري را ايجاد كرده است. ارائه راه حل همراه با شرح دقيق اختراع: راه حل ارائه شده جهت شستشوي برد استفاده از حمام التراسونيك به همراه محلول مخصوص ابداعي اينجانبان مي باشد. محلول ابداع شده تمامي معضلات اشاره شده را رفع مي¬نمايد. فرمولاسيون: تحت شرايط آزمايشگاهي حجم مشخصي از حلال دي متيل سولفوكسايد روي همزن مغناطيسي همزده شد. پس از 15 دقيقه حلال¬هاي دي پنتن، 2-متيل ايميدازول استات و تتراكلرواتيلن به محلول اضافه مي¬گردد. كاربرد : اين اختراع در كليه مكان¬هايي كه توليد برد تازه مونتاژ شده كه چه به صورت دستي و يا به صورت اتوماتيك انجام مي¬گيرد، مي¬باشد. روش اجرايي : نياز به برد تازه مونتاژ شده حاوي روغن لحيم و همچنين محلول شستشوي برد ابداعي اينجانبان و همچنين دستگاه التراسونيك مي باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1398/05/02
تاریخ ثبت: 1399/03/31
خلاصه اختراع:

مشكلات و هزينه هاي خريد و نگهداري جسد و يك بار مصرف بودن آن همچنين تهيه مولاژهاي آموزشي جهت آموزش آناتومي موجب شده است هزينه هاي زيادي به دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور تحميل شود لذا استفاده از ميز تشريح مجازي مي تواند علاوه بر صرفه جويي در هزينه ها آموزش هاي پزشكي را عميق تر نمايد. ميز تشريح مجازي (كالبدنما) دستگاهي است جهت آموزش آناتومي انسان به صورت سه بعدي و شبيه سازي بدن انسان به صورت سه بعدي با قابليت برش و مشاهده داخل بدن انسان به گونه اي كه هر عضو با رنگ طبيعي خودش در محل برش نمايش داده مي شود. اين دستگاه داراي صفحه نمايش لمسي در اندازه 78 اينچ 32:9 مي باشد كه مي تواند به صورت يك پارچه و يا دو تكه 16:9 باشدكه امكان اتصال به ويديو پروژكتور را داشته و امكان استفاده از تكنولوژي واقعيت مجازي را دارد همچنين اتصال پرنتر سه بعدي نيز براي دستگاه پيش بيني شده است. كاربر همچنين ميتواند تصاوير پزشكي ( DICOM ) خود را با استفاده از واسط USB و يا كابل شبكه تعبيه شده در دستگاه وارد آن نموده و تصاوير پزشكي را به صورت سه بعدي با قابليت تفكيك نسوج نرم و سخت مشاهده نمايد.

تاریخ ثبت: 1389/12/23
خلاصه اختراع:

وظيفه اصلي مكانيزم فرمان منطبق نمودن مركز دوران چرخ بيروني وچرخ داخلي خودرو هنگام دورزدن به منظور عدم ايجاد لغزش وساييدگي درچرخ ها مي باشد به عبارتي ديگر باتوجه به شكل 1 بين زاوياي θ2 وθ1 رابطه زير برقرار گردد مكانيزم هاي رايج درخودروها مانند مكانيزيم دنده شانه اي ومكانيزم شش ميله اي توانايي برقراري اين رابطه دركليه زوايا ندارند بدين ترتيب اين مكانيزم ها سبب ساييدگي چرخ ولغزش نابجاي لاستيك ها مي گردند.براي رفع اين عيب مكانيزم فرمان بادامكي پيشنهاد گرديد دراين مكانيزم چرخاندن غربيك سبب چرخش يك استوانه مي گردد برروي اين استوانه شيارهايي با گام متغير طراحي شده است وجسمس انگشتي مانند درون آن قرار گرفته است بااستفاده ازاين ايده چرخش استوانه توسط انگشتي به حركت خطي تبديل مي گردد حال اين انگشتي به سيم روكش داري كه ازطرف ديگر به سگدست چرخ اتصال دارد متصل ميباشد بدين ترتيب با چرخش غربيلك سيم كشيده مي شود كه سبب دوران چرخ به ميزان مطلوب مي گردد

تاریخ ثبت: 1389/12/21
خلاصه اختراع:

خودرو وسيله اي پيچيده و مشتمل بر هزاران قطعه است كه هدف نهايي آن جابجايي بهينه و ايجاد رضايت در سرنشين آن مي باشد. در راستاي تأمين اين هدف تيم توسن كه در زمينه ي خودروي الكتريكي فعاليت دارد. برخي از مشكلات و نقايص خودرو را به صورت طرح هاي ابتكاري رفع نموده و آنها را به صورت كاربردي در خودروي توسن پياده كرده است. اين مشكلات به صورت خلاصه به شرح زير اند: 1- خوابيدن فنرها در سيستم تعليق و كم شدن نيروي آن ها در طول استفاده از خودرو 2- پايين افتادن بازده خودرو در صورت دور شدن از نقطه بهينه ي كاري در هنگام رانندگي با خودرو مانند رانندگي در سراشيبهاي تند و يا در ترافيك سنگين 3- تبديل انرژي جنبشي به گرما و اتلاف آن در فرايند ترمزگيري 4- تك منظوره بودن خودرو و كم شدن بازده آن در صورت استفاده از خودرو در يك حالت كاري ديگر مانند استفاده از خودروي درون شهري براي مسافرت هاي برون شهري 5- در صورت استفاده ي زياد از كلاچ ، مفصل زانوي راننده ساييده شده و دردهاي زيادي ايجاد مي كند. 6- عدم امكان تنظيم كورس و ارتفاع پدال گاز براي هر راننده 7- براي باز نگهداشتن درب كاپوت، از يك ميله به عنوان پايه استفاده مي گردد كه اين كار خطراتي را به همراه دارد (مانند در رفتن درب در صورت جا نگرفتن صحيح ميله در محل خود). براي هر يك از اين مشكلات راه حلي پيش بيني شده كه اساس آنها در ذيل به ترتيب مي آيند. 1- سيستم اتصال فنر به كمك فنر را با استفاده از يك بشقابك تنظيم شونده تغيير داده و امكان تغيير طول فنرها را به منظور ايجاد پيش بار در آنها فراهم نموده ايم. 2- دو موتور يكسان به هم كوپل شده اند و در مواقعي كه توان زيادي لازم نيست از يك موتور و در بقيه ي حالت از دو موتور استفاده مي شود. 3- با استفاده از خاصيت ژنراتوري موتورها،؛ انرژي جنبشي خودرو كه در ترمزگيري هدر مي رود، قبل از تبديل به انرژي گرمايي بازيافت مي گردد. 4-در صورت تغيير حالت كاري خودرو، به صورت نرم افزاري و با استفاده از كنترلر خودرو، مد كاري را عوض كرده و از آن به بعد دستورات مناسب حالت كاري مورد نظر صادر شده و به موتورها و ساير اجزا فرستاده مي شوند. 5- با قطع و وصل جريان موتورها توسط سيگنالي كه يك ميكروسوييچ به كنترلر مي فرستد، كلاچ را حذف كرده ايم. 6- استفاده از مقاومت براي سنجش زاويه ي پدال، امكان جابجا شدن مكان پايه پدال را فراهم مي كند همچنين با اين روش، مي شود كورس كاري پدال را تنظيم كرد. 7- به جاي ميله ي نگهدارنده از يك مكانيزم چهار ميله اي استفاده شده به طوري كه در هنگام باز بودن درب كاپوت، مكانيزم در نقطه ي مرگ خود قرار مي گيرد و در نتيجه درب بسته نخواهد شد. براي بستن درب بايد نيرويي عمود بر مفصل مكانيزم وارد شده تا آن را آزاد گرداند و بتوان درب را بست. خلاصه عمده ي منابع توليد آلودگي هوا و به دنبال آن گرمايش زمين، گازهاي خارج شده از اگزوز خودروهاي بنزين و گازوئيل سوز هستند. به دليل عدم موفقيت چندان در بالا بردن بازده اين خودروها، چاره اي جز استفاده از انرژي هاي جايگزين مثل برق نمي باشد. در اين راستا، خودروي دو نفره شهري توسن طراحي و ساخته شده تا نه تنها با مصرف برق به جاي بنزين، در كاهش آلودگي هوا نقشي بسزا داشته باشد، كه با استفاده از تكنيك هاي نو برخي مشكلات عمده ي گريبانگير تمامي خودروها را برطرف كند. از مشكلات خودروها مي توان به - بازده اندك - شتاب پايين - اتلاف انرژي جنبشي در فرايند ترمزگيري - عدم امكان كاربري چند گانه خودرو در حالت تمام بهينه - سنگين شدن خودرو در صورت افزايش امكانات امنيتي - عدم هماهنگي اتاق خودرو با مشخصات فيزيكي تمامي رانندگان - دردهاي ايجاد شده در زانو و مچ و كف پاي راننده در اثر گرفتن پدال ها در صورت استفاده زياد - ... اشاره كرد. در توسن، با كوپل شدن دو موتور يكسان براي توليد نيرو محركه و كنترل هر دو موتور توسط كنترلر قابل برنامه ريزي نه تنها بازده را در حالات مختلف رانندگي بالا رفته كه با توجه به قدرت بالاي اين دو موتور در ايجاد گشتاور ثابت در دوره هاي مختلف مشكل شتاب كم نيز حل گشته است. همچنين با توليد برق توسط ترمزهاي بازياب توسن، مي توان انرژي جنبشي تلف شده در فرايند ترمزگيري را بازيابي كرد. قابليت برنامه ريزي كنترلر، به توسن اين امكان را داده است تا در صورت لزوم نوع كاربري خودرو عوض شده و براي رانندگي برون شهري يا درون شهري و يا حالات ديگر بهينه شود. استفاده از مواد مركب در ساخت بدنه و قراردادن سازه ي خرپايي در زير آن نه تنها ايمني خودرو را افزايش داده كه وزن نهايي آنن را بسيار كم كرده است. با بكارگيري امكانات قابل تنظيم مثل پدال گاز يا قابليت تنظيم ارتفاع و كورس كاري راننده مي تواند توسن را براي مشخصات فيزيكي خود شخصي سازي نمايد. همچنين تعويض كلاچ خودرو با يك ميكروسوييچ بر روي دسته دنده راننده را از گرفتن پدال بي نياز نموده است.

تاریخ ثبت: 1389/05/17
خلاصه اختراع:

‏اختراع مورد نظر يك آنتن مسطح F ‏ معكوس PIFA: Planar Inverted- F Antenna ‏) براي كاربرد در گوشي هاي تلفن همراه ‏است كه به وسيله خط كواكسيالي ۵٠ ‏اهمي تغذيه مي شود. آنتن طراحي شده داراي پهناي باند امپدانسي گسترده ‏با قابليت پوشش پنج باند PCS .DCS .GPS ‏. UMTS ‏و WLAN ‏ با تلفات بازگشتي كمتر از -6dB ‏ يا 3 ‏> VSWR را ‏داراست به علت استفاده از پين اتصال كوتاه‏، طول الكتريكي هر يك از رزوناتورها برابر لاندا چهارم ‏است كه باعث كاهش ۵٠ ‏درصد در ابعاد آنتن مي گردد. تلفات بازگشتي آنتن پيشنهادي به وسيله نرم افزار 11 HFSS ‏شبيه سازي شده كه اين نتايج با نتايج اندازه گيري شده سازش بسيار خوبي دارد. آنتن FIFA ‏ پيشنهاد داده شده شامل يك زمين مسطح و يك patch ‏ شبه مستطيلي و دو strip ‏ و يك شكاف U شكل درون patch ‏ است آنتن پيشنهادي پنج بانده داراي ابعاد 27x21x4 mm3 ‏(يا حجم 2.27cm3 ‏) مي باشد كه در قسمت بالا و مركزي زمين مسي با ابعاد 32x60x0.2mm3 ‏ قرار گرفته و آنتن از زير لايه 4 ‏- er =4.4) FR ‏) تشكيل شده ‏است.

تاریخ اظهارنامه: 1399/07/20
مالک/مالکان: آقای محمد حسینی
تاریخ ثبت: 1400/06/06
خلاصه اختراع:

دستگاه هوشمند تشخيص و درمان زردي نوزاد با قابليت كنترل و مانيتورينگ از طريق شبكه، اينترنت و پردازش ابري ميباشد كه وسيله‌اي تشخيصي-درماني است كه از روش سنجش طيف رنگ نور سطح پوست نوزاد به سنجش ميزان بيليروبين (bilirubin) پرداخته و لذا به تشخيص وجود و ميزان ابتلا به زردي مي‌پردازد و با پردازش تنظيمات صورت گرفته و انجام كاليبراسيون خودكار براساس رنگ ذاتي پوست، دماي بدن و ميزان تابش تاثيرگذار محيط اطراف اندازه‌گيري، از طريق فعال كردن لامپهاي نوردرماني به وسيله تابش نور با شدت و طول موج مناسب و همچنين مدت زمان مناسب به كاهش ميزان زردي و درمان نوزاد مي‌پردازد. همچنين اين دستگاه قابل حمل است و نيز داراي محفظه نگهدارنده نوزاد براي نور درماني مي‌باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1387/09/10
مالک/مالکان: محمد اكبري سيار
تاریخ ثبت: 1387/09/10
مخترع/مخترعان: محمد اكبري سيار
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1387/09/05
مالک/مالکان: محمد اكبري سيار
تاریخ ثبت: 1387/09/05
مخترع/مخترعان: محمد اكبري سيار
خلاصه اختراع:

موارد یافت شده: 17